14 • 02 • 2006

Piedalies konkursā par labāko reklāmu pret atkritumiem mežos

AS „Latvijas valsts meži”, „Junior Achievement Latvija” un „SEB Unibanka” aicina jauniešus iesaistīties konkursā „Tava reklāma 2006”, veidojot sociālo reklāmu „Par tīriem mežiem”.

 

Sociālās reklāmas uzdevumā norādīts, ka 1. - 12. klases skolniekiem jārada vides reklāmai piemērota vizuālā reklāma ar atbilstošu devīzi, kas aicina jauniešus nemēslot mežā, informē par negatīvajām sekām, kuras rodas, atstājot mežā atkritumus.

 

„Šai sociālajai reklāmai jāatgādina, ka ikviens jaunietis var būt lepns, ja viņa aizrādījums vienaudžiem vai vecākiem cilvēkiem ir palīdzējis Latvijas mežiem būt tīriem, nepiemēslotiem. Skolēnu veidotajai reklāmai jāmudina jauniešus apzināties, ka viņi ir līdzatbildīgi par to, lai Latvijas meži būtu tīri, nepiesārņoti ar atkritumiem un draudzīgi augiem, putniem, dzīvniekiem un cilvēkiem,” par kopprojekta mērķiem stāsta LVM Komunikācijas daļas vadītājs Tomass Kotovičs.

 

Konkursa "Tava reklāma 2006" uzvarētājs saņems 200 Ls vērtu digitālo fotoaparātu, kā arī speciālbalvu – viņa radītā ideja tiks izstādīta pilsētvidē piecās lielākajās Latvijas pilsētās A/S "Latvijas valsts meži" kampaņas "Nepiesārņo mežu" ietvaros. Vērtīgas balvas saņems arī 2. un 3. vietas ieguvēji, bet piemiņas suvenīrus - vēl  25 labāko darbu autori. Konkursa svinīgais noslēgums, labāko darbu izstāde un apbalvošanas ceremonija paredzēta 2006. gada 7. aprīlī.

 

„Šis ir lielisks veids, kā piesaistīt jauniešu uzmanību gan meža ekoloģijas, gan meža kā nozīmīga tautsaimniecības balsta lomai. Tieši tāpēc arī LVM iesaistījās šajā projektā," stāsta LVM pārstāvis Tomass Kotovičs.  "Turklāt līdzdalība sociālās reklāmas konkursā šogad nebūs vienīgā LVM aktivitāte jaunatnes stimulēšanā vairāk izprast meža nozīmi katra iedzīvotāja un visas valsts dzīvē. Šajā gadā tiks īstenota arī  īpaša starptautiska programma bērniem „Izzini mežu”, kuras laikā skolniekiem mācību stundu ietvaros tiks skaidrota meža augšana, aizsardzība un apsaimniekošana Latvijā. Pirms pāris gadiem ar mērķi iepazīstināt skolu jaunatni ar meža nozīmi katra valsts iedzīvotāja dzīvē LVM arī organizēja konkursu „Apceļo Latvijas valsts mežus” un skolām dāvināja īpašu karti, kurā bija atzīmēti visi LVM apsaimniekotie atpūtas un kultūrvēsturiskie objekti.”  

 

Lai jaunieši labāk izprastu sociālās reklāmas uzdevumā iekļauto problēmu un iesniegtie reklāmas darbi būtu kvalitatīvāki, „Junior Achievement – Latvija” piedāvāja 7. februārī skolēniem iespēju piedalīties seminārā „Kas ir sociālā reklāma?” Seminārā par reklāmas kampaņas veidošanas principiem uzstājās Mārtiņš Gineitis no „SEB Unibanka”, vides un mežu sakoptības problemātikai bija veltītas projekta „Pēdas” vadītājas Vitas Jaunzemes un AS „Latvijas valsts meži” pārstāvju Tomasa Kotoviča un Līgas Zutes lekcijas, bet Ēriks Stendzenieks no SIA "ZOOM" ar vizuāli saistošiem praktiskiem piemēriem runāja par sociālo reklāmu un to, kam būtu jāpievērš īpaša uzmanība, to veidojot.

 

Vairāk informācijas par konkursu "Tava reklāma 2006" meklē www.jal.lv .