Palšu purvā pabeigti pirmie darbi

“Latvijas valsts meži” ir pabeiguši

pirmos darbus Palšu purvā.

Palšu purvā izzāģēja daļu koku.

Šie koki purvos parasti neaug.

Tie nav vēlami arī Palšu purvā.

Šādi koki tikai traucē purva dabiskajai videi.

Kopā darbi notika 20 hektāru platībā.

 

Ko Palšu purvā izdarīja

Palšu purvā kokus izzāģēja ar speciālu ekskavatoru.

Šim ekskavatoram ir:

  • uzgalis koku zāģēšanai;
  • platas kāpurķēdes.

Speciālais uzgalis ļauj kokus nozāģēt zemu.

Celms nedrīkst būt augstāks par 15 centimetriem.

Tad nozāģētais koks nedzen atvases.

Nozāģēt koku pēc iespējas zemāk

ir obligāta prasība.

Purvā ir ļoti mīksta zeme.

Tāpēc ekskavatoram vajadzīgas platas kāpurķēdes.

Tad ekskavators neiegrimst zemē.

Platās kāpurķēdes arī saudzē augsni

un neatstāj zemē dziļas  vagas.

“Latvijas valsts mežu” darbu vadītājs

Ģirts Vēveris skaidro:

“Mēs Palšu purvā strādājam vairākās vietās.

Katrā vietā jāpaveic savi darbi.

Pagaidām esam izdarījuši visus darbus,

kuros vajadzīgi ekskavatori.

Šādus darbus purvos paveikt ir grūti.

Zeme ir mīksta, un ekskavatori ātri iegrimst.

Taču visu izdarīt ar rokām būtu pārāk ilgi.

Tāpēc sadarbojāmies ar kūdras ieguves uzņēmumu.

Šim uzņēmumam ir gan darba pieredze,

gan atbilstoši ekskavatori.

Tas mums palīdzēja visus paredzētos darbus

izdarīt laikā.”

Ko Palšu purvā darīs tālāk

Šobrīd “Latvijas valsts meži” plāno,

kā stabilizēt ūdens daudzumu purvā.

Bet darbus Palšu purvā turpinās nākamgad.

Tad izzāģēs kokus arī citās vietās.

Pēc tam Palšu purvā veidos pastaigu taku apmeklētājiem.

Gar takas malām būs vairāki stendi.

Stendos būs informācija par:

  • Palšu purva augiem,
  • Palšu purva dzīvniekiem,
  • Palšu purvā veiktajiem darbiem.

Pastaigu taku pabeigs līdz 2029. gadam.

Purvu atjaunošanas projekts

Projekta nosaukums ir

“Purvu ekosistēmu atjaunošana īpaši aizsargājamās dabas teritorijās”.

Projekta numurs ir 6.1.1.7/1/24/I/001.

Projekta kopējais finansējums ir 7 058 824 eiro.

No valsts budžeta projektam piešķirti 1 058 824 eiro.

Sešus miljonus eiro piešķīris Eiropas Taisnīgas pārkārtošanās fonds.

Taisnīgas pārkārtošanās fonds palīdz Eiropas Savienības valstīm

īstenot Eiropas zaļo kursu.

Eiropas zaļais kurss palīdz  saglabāt dabisku vidi

un samazināt cilvēka ietekmi uz dabu.

Projekts notiks līdz 2029. gadam.

“Latvijas valsts meži” kopā atjaunos piecus purvus.

Palšu purvs ir tikai viens no tiem.

Vēl projektā piedalās arī Dabas aizsardzības pārvalde.