“Latvijas valsts meži” atjaunos Lunkiču purvu

Lunkiču purvs atrodas dabas liegumā “Paņemūnes meži”.

Dabas liegums atrodas Bauskas novadā.

“Latvijas valsts meži” atjaunos Lunkiču purvu.

 
Ko darīs Lunkiču purvā

Purvā kūdrai jābūt mitrai.

Tad ūdens līmenis purvā ir pietiekams.

 

Pagaidām ūdens līmenis Lunkiču purvā ir mainīgs.

Tas radies agrākas purva susināšanas dēļ.

Taču dabiskos purvos ūdens līmenis

parasti ir stabils.

Tāpēc Lunkiču purvā aizbērs vai aizdambēs

vairākus grāvjus.

Tas stabilizēs ūdens līmeni purvā.

 

Šobrīd Lunkiču purvā ir arī pārāk daudz koku.

Koku dēļ no purva iztvaiko pārāk daudz ūdens.

Tāpēc liekos kokus un krūmus izcirtīs.

Taču purvā saglabās priedes

un citus vērtīgos kokus.

 

Darbi Lunkiču purvā pozitīvi ietekmēs

vairāk nekā 114 hektārus plašu teritoriju.

 

Semināri cilvēku informēšanai

Visu vasaru “Latvijas valsts meži”

rīkoja seminārus par purvu atjaunošanu.

Šie semināri notika visos purvos,

kurus atjaunos šajā projektā.

 

Semināros piedalījās:

  • Valsts meža dienests,
  • Valsts vides dienests,
  • Dabas aizsardzības pārvalde,
  • pašvaldības,
  • vietējie iedzīvotāji.

Semināru dalībnieki izstaigāja katru teritoriju

un iepazinās ar plānotajiem darbiem.

Seminārs Lunkiču purvā bija pēdējais no semināriem.

 
Purvu atjaunošanas projekts

Projekta nosaukums ir

“Purvu ekosistēmu atjaunošana īpaši aizsargājamās dabas teritorijās”.

Projekta numurs ir 6.1.1.7/1/24/I/001.

Projekta kopējais finansējums ir 7 058 824 eiro.

No valsts budžeta projektam piešķirti 1 058 824 eiro.

Sešus miljonus eiro piešķīris Eiropas Taisnīgas pārkārtošanās fonds.

Taisnīgas pārkārtošanās fonds palīdz Eiropas Savienības valstīm

īstenot Eiropas zaļo kursu jeb samazināt cilvēka ietekmi uz dabu.

Purvus uzlabos septiņās īpaši aizsargājamās dabas teritorijās.

Kopējā teritoriju platība ir 1500 hektāru.

Projektu vada “Latvijas valsts meži”.

Projektā piedalās arī Dabas aizsardzības pārvalde.

Dabas aizsardzības pārvalde strādās

Gaujas Nacionālajā parkā un Ķemeru Nacionālajā parkā.