“Latvijas valsts meži” atjaunos Palšu purvu

Palšu purvs ir īpaši aizsargājama dabas teritorija.

“Latvijas valsts meži” jau šajā rudenī

sāks atjaunot Palšu purvu.

Par plānotajiem darbiem “Latvijas valsts meži”

stāstīja atsevišķā seminārā.

Seminārs notika jūnija beigās.

Seminārā piedalījās:

  • Dabas aizsardzības pārvalde,
  • Valsts Vides dienests,
  • “Latvijas valsts meži”,
  • kūdras izstrādātāji,
  • vietējie iedzīvotāji.
 
Palšu purva stāvoklis

Pirms 60 gadiem Palšu purvā ieguva kūdru.

Tāpēc purvā izrakti vairāki grāvji.

Šobrīd daļa grāvju ir jau aizauguši.

Taču pa grāvjiem tāpat aizplūst pārāk daudz ūdens.

Tāpēc Palšu purvs pašlaik ir pārāk sauss.

Īpaši sauss tas ir vasarā.

 

Vēl Palšu purvā ir pārāk daudz koku.

Tie maina purva izskatu.

Arī koku dēļ iztvaiko liels daudzums ūdens.

 

Palšu purvā ūdens krājumi papildinās

tikai no lietus un sniega.

Tāpēc purvs ir jāatjauno.

Citādi purvs izžūs un aizaugs ar priedēm.

 

Ko darīs Palšu purvā

Palšu purvu atjaunos “Latvijas valsts meži”.

Palšu purvā aizdambēs vairākus grāvjus.

Vēl purvā izcirtīs daļu priežu

un iestādīs citus kokus.

Tas stabilizēs ūdens līmeni purvā.

 

Palšu purvā sakops vairāk nekā 50 hektārus.

Taču šie darbi pozitīvi ietekmēs

vismaz 350 hektārus plašu teritoriju.

Attēls no Palšu purva. Šajā teritorijā nozāģēs liekos kokus.

 

Purvā aug īpaši aizsargājamas sūnas:

  • Hellera ķīļlape,
  • kailā apaļlape.

Tām ir vajadzīgs liels mitrums.

Purva sakopšana veidos labākus apstākļus

arī šīm sūnām.

 
Jauna pastaigu taka

Pēc atjaunošanas Palšu purvā

izveidos jaunu pastaigu taku.

Tā būs vairāk nekā 2,5 kilometrus gara.

Gar takas malām būs vairāki stendi.

Stendos būs informācija par:

  • Palšu purva augiem,
  • Palšu purva dzīvniekiem,
  • Palšu purvā veiktajiem darbiem.

 

Vēl Palšu purvā būvēs skatu torni un platformu.

Skatu tornis būs 6 metrus augsts.

Palšu purvā regulāri notiek ekskursijas.

Jaunā taka piesaistīs vairāk apmeklētāju.

Turklāt cilvēki varēs uzzināt vairāk

arī par pašu purvu.

 

Pastaigu taku un skatu torni

paredzēts pabeigt 2029. gadā.

 
Purvu atjaunošanas projekts

Projekta nosaukums ir

“Purvu ekosistēmu atjaunošana īpaši aizsargājamās dabas teritorijās”.

Projekta numurs ir 6.1.1.7/1/24/I/001.

Projekta kopējais finansējums ir 7 058 824 eiro.

No valsts budžeta projektam piešķirti 1 058 824 eiro.

Sešus miljonus eiro piešķīris Eiropas Taisnīgas pārkārtošanās fonds.

Taisnīgas pārkārtošanās fonds palīdz Eiropas Savienības valstīm

īstenot Eiropas zaļo kursu jeb samazināt cilvēka ietekmi uz dabu.

 

Purvus uzlabos septiņās īpaši aizsargājamās dabas teritorijās.

Kopējā teritoriju platība ir 1500 hektāru.

 

Projektu vada “Latvijas valsts meži”.

Projektā piedalās arī Dabas aizsardzības pārvalde.

Dabas aizsardzības pārvalde strādās

Gaujas Nacionālajā parkā un Ķemeru Nacionālajā parkā.