17 • 12 • 2014

Stipendiāti mācās Silavā

IMG 3118

Lai izprastu, cik cieši zinātne ir saistīta ar mežu, decembra sākumā uz mācību semināru „Silavā” devās 28 jaunie meža nozares speciālisti – AS „Latvijas valsts meži” stipendiāti.

Rīts institūtā sākās ar direktora Jurģa Jansona ievadlekciju par Latvijas mežiem un Silavas zinātnisko darbību saistībā ar tiem jau vairāk nekā 60 gadu garumā, kā arī par karjeras iespējām topošajiem zinātniekiem, pētniekiem, LVM stipendiātiem. Kā viņš atzina: „Ikvienam strādāt gribošam jaunam cilvēkam darbu atradīsim, bet rokās neko neiedosim – pašam cilvēkam ir jābūt ieinteresētam šeit strādāt!” Turpinājumā LVM Meža datu risinājumu vadītājs Juris Zariņš mācīja, kā pareizi pētīt kartes, kas tajās jāierauga un kā karšu izskats mainījies daudzu gadu laikā. Praktiski studenti apguva arī dažādu mobilo lietotņu pielietojumu ikdienā, mērot pie institūta augošo koku garumu un caurmēru.

IMG 3091 IMG 3099 IMG 3105

LVM Ekonomikas daļas vadītājs Matīss Bičevskis studentus ieinteresēja ar filmu par koka vairogu ceļiem, kā arī ar prezentāciju par to izmantošanu. Pašiem studentiem par pārsteigumu tika izsniegti āmuri un visi nepieciešamie materiāli, lai kopā taptu viens posms no šī koka ceļa.

IMG 3347IMG 3350

IMG 3118

Visbeidzot studenti devās ekskursijā pa LVMI „Silava”, kur iepazinās ar institūta zinātniekiem, pētniekiem, apskatīja jaunākās tehnoloģijas un pat nogaršoja no skujām ražotos pārtikas produktus – veselības dzērienu un konfektes.

IMG 3165IMG 3171IMG 3128

 Lai veicinātu studējošo izaugsmi un izglītošanos meža jomā, AS „Latvijas valsts meži” jau vairākus gadus izsludina stipendiju konkursu, kurā var pieteikties dažādās studiju programmās studējošie Latvijas augstskolu studenti, stipendijas var iegūt arī Ogres Valsts tehnikuma audzēkņi. Stipendiju piešķiršanas mērķi ir paaugstināt studējošo un audzēkņu motivāciju attīstīt savas prasmes un iemaņas, piesaistīt speciālistus LVM, paaugstināt studējošo un audzēkņu vēlmi uzlabot savu studiju kvalitāti LVM interesējošās jomās un atbalstīt zinātnes attīstību.